Start vant stort mot ÅsaneStart vant stort mot Åsane Det var en kamp med to lag som begge har ambisjoner om å være med å kjempe på den øvre delen av tabellen denne sesongen. Hjemmelaget Åsane kom fra seier i generalprøven mot Sandnes Ulf inn til denne kampen. Start på sin side tapte 0-1 for Mjøndalen i sin generalprøve. Lagets kaptein Vito Wormgoor så rødt i den kampen og måtte dermed stå over dagens kamp. Dermed ingen retur til Bergen for nederlenderen. To som derimot traff hverandre i Bergen var Åsane-trener Morten Røsseland og nåværende Start-trener Sindre Tjelmeland.
Start-ÅsaneAldersgrenser Små barn 0-4 år gratis (ikke eget sete, må på beregne å sitte på fanget) Barn 5-16 år Voksen 17 år + Billetter for bedrift Dersom du skal bestille billetter til partnertribunen eller via en bedrift, sender du mail til kristian@ikstart. no Billetter for handicap – og ledsager Billetter til handicap- og ledsager bestilles på e-post til billetter@ikstart. noLedsagerbevis må fremvises ved henting/betaling av sesongkortene i Start-butikken. Vandring Vi gjør oppmerksom på at det ikke er tillatt å vandre mellom de ulike feltene på stadion. Dette grunnet sikkerhet. Kommende sesong vil de forskjellige feltene være tydelig avsperret. Bortesupporter Bortesupportere kan kun sitte på felt I1, dersom du kjøper billett annet sted på stadion kan du nektes inngang dersom du stiller i supportereffekter, eller heier på motstanderlag.
Tjelmeland var assistenten til Røsseland frem til i fjor. Vertene fikk en drømmestart på kampen og allerede etter tre minutter lå ballen i mål bak Åsane keeper Lysgård. Jonathan Braut Brunes var målscorer for laget fra Sørlandet. Samme mann doblet ledelsen til gjestene etter 23 minutter. Dermed 2-0 til Start. I det andre målet stod Mark Fabricius Jensen. Han var målvakten til Åsane i 2021. Den første omgangen var han nokså arbeidsløs da vertene ikke hadde mye å vise til i den omgangen. Den andre omgangen starter derimot på best tenkelig måte for vertene. Den ny-signerte spissen Erling Myklebust header inn 1-2 kun tre minutter ut i omgangen. Kristoffer Larsen som ble signert så sent som på torsdag ordnet innlegget. Begge lag er friskere etter pause.
Noe han tydeligvis liker. Han synes forresten ikke at absolutt alt bare er negativt, for han synes det er bra at Start nå har flere spillere enn agenter. Noen mener at Start har godt av mer enn ett år i OBOS-ligaen for å bygge opp et lag bestående av flest mulig sørlendinger. Jeg mener det er alt for defensivt, selv om jeg som midtstopper sjelden var over midtstreken.
«Tror du Start kommer til å stå opp igjen», sa min fremdeles gode venn som tydeligvis har fått med seg påskens aller viktigste budskap. Han er imidlertid fortsatt sterkt tvilende og nøktern pessimist når det gjelder Start, og han har dessverre fortsatt evnen til å uttale seg på en måte som gjør at han er veldig vanskelig å like.
Start - OBOS-ligaen - altomfotball.no IK Start. Season pass. Event image Start-Åsane. SUN 16 OCT. Start-Åsane. 16.10.2022 14:00 @ Sparebanken Sør Arena. IK Start. page view
«Vi orker ikke mer enn én sesong i strekk med Åsane, Grorud, Ull/Kisa, Raufoss, Strømmen»Paul Richardsen blogger om Start en drøy måned før seriestart. OBOS-ligaen er for meg som et fyord én fra Flekkerøya helst ikke skal bruke. Jeg trodde jeg hadde skrevet det for aller siste gang, helt til Start nok en gang rykket helt tilbake til start. Sesongen starter 15. mai hvis ikke Erna, Bent, Espen og Camilla nok en gang utsetter den. Etter et drøyt år med koronatilstand har jeg glemt etternavnet på de som styrer landet vårt, og jeg føler de har blitt så nær at vi nesten er i samme kohort. Hvem fant forresten på å bruke ordet kohort? Et ord som nesten ingen hadde hørt om før 12. mars i fjor? Uansett, han eller hun bør uansett få alle språkpriser som finnes, for nå vet absolutt alle hva en kohort er, hvem den kan inneholde, hvor mange den kan inneholde og hvor den gjelder. Unntatt Erna. Jeg er redd for at hun kommer til å bestemme at det kun kan være 13 eller 14 i en spillerkohort, og at hun bare vil tillate hjemmekamper siden reisevirksomheten skal reduseres mest mulig.
Vi orker ikke mer enn én sesong i strekk med Åsane, Grorud, Ull/Kisa, Raufoss, Strømmen osv. på Sparebanken Sør Arena! «Jeg håper at Start-spillerne ikke blir enda mer vaksinert mot å score mål», sa min gode venn som også har fått med seg at enkelte koronavaksiner har medført noen uheldige bivirkninger. Han har et godt poeng som kan føre til mange poeng, Det hjelper ikke å produsere flest målsjanser hvis det andre laget scorer flest mål. Som nevnt starter sesongen etter planen 15.
Åsane Fotball - IK Start-sammendrag - Eurosport Niels Vorthoren, IK Start. Nederlandsk trippel senket Mjelde. Niels Vorthoren scoret sine tre første Start-mål i møtet med Åsane og tidligere
«Nå må du snu, ellers finner du ikke hjem igjen», var beskjeden jeg fikk da jeg nærmet meg motstanderens banehalvdel. Det var et veldig godt råd. Med de lagene som er i årets OBOS-liga, er det fallitt om ikke Start blir blant de to beste og rykker direkte opp til Eliteserien. Det er svært gledelig at det er flere gode sørlendinger på vei opp og fram i Start-systemet. Jeg håper at mange av dem får mye spilletid i år, og at noen av dem spiller i Eliteserien i 2022.
IK Start - Forza Football Eurosport er din kilde for de siste OBOS-ligaen-kampoppdateringene. Få et fullt sammendrag av Åsane Fotball - IK Start, med statistikk og
Start Menn Senior A - Hjem - Norges Fotballforbund IK Start (1739 følgere) Herrer - Nylige Kamper: Skeid Fotball 3-2 IK Start (9 okt.) - Kommende: IK Start vs Åsane Fotball (16